Endret: 9 jan 2018     Opprettet: 29 nov 2016

Callinganlegget

Det er viktig at døren er godt lukket for å få systemet til å fungere, hvis den ikke er i hakk vil den ikke åpnes.

Anlegget ble levert og intallert av Dasic i 2013, som de påfølgende årene også utførte feilretting og reparasjoner. I desember 2017 gikk imidlertid Dasic konkurs. Dette kan medføre noe mer tidsbruk og problemer med å utbedre eventuelle feil som måtte oppstå på callinganlegget.

Dette kan også medføre at å bestille nye, blå nøkkelbrikker tar lang tid. 

***

Anlegget er fullstendig elektronisk med video og lyd. Ved installasjonen i 2013 kunne beboerne velge om de ville betale ekstra for skjerm i leiligheten for tilgang til videobilde, slik at noen leiligheter har denne funksjonen og andre har det ikke.

Hver leilighet mottok 2 stk. små blå nøkkelbrikker ved installeringen, som man sveiper over callinganlegget ved inngangsdøren for å åpne. På denne måten kommer man seg inn i oppgangen uten systemnøkkel. Dermed må disse brikkene betraktes som systemnøkler hvis de blir borte og styret må umiddelbart informeres.

For å bestille ny blå brikke, send mail til styret. Opplys hvorfor du trenger ny brikke, navn, oppgang og leilighetsnummer. Styret vil deretter bestille ny brikke, som bli lagt i postkassen din, med faktura for dette.

Endre navn i displayet:

Ønsker du endring av navn? Kontakt styret på e-mail med:

  • Hvor bor du?
  • Hva står det nå?
  • Hva ønsker du skal stå der?

Merk at prosessen med å bytte navn er tidkrevende, så det kan ta noe tid før byttet blir gjennomført etter at bestilling er sendt inn.